torsdag, mars 22, 2007

Meningsfyllt møte

Jeg sitter i redaksjonsrådet til Bok og Bibliotek. Det både har vært og er en samling med veldig forskjellige mennesker, og derfor et spennende råd å sitte i. Under Chris' redaktørtid tror jeg han synes det var litt varierende hva som kom ut av møtene med rådet, men hyggelig var det ihvertfall alltid.
Det første møtet med ny redaktør Mari Toft var en fin opplevelse. Vi diskuterte mange ulike saker og det er spennende å kunne snakke helt fritt. En av de tingene jeg i ettertid har tenkt mest på var en tanke, et spørsmål Mari stilte om det meningsfulle med å jobbe i vår bransje. At det ga en slags tilfredsstillelse ved å jobbe med noe som hadde en kjerne av noe dypt meningsfullt. Er usikker på om det var nøyaktig dette Mari mente, men jeg tolket det slik og synes det er et aspekt å spinne videre på - hvordan skal vi beskrive denne meningen? Hvordan oppleves den av ulike mennesker? Hva skyldes det og hvordan kommer det til uttrykk i det daglige arbeidet? Er det flere enn meg som har det sånn? Kanskje alle yrkesgrupper føler det slik? Eller kanskje ikke.

1 kommentar:

Dame sa...
Denne kommentaren har blitt fjernet av forfatteren.