onsdag, desember 03, 2008

Innlegg om noe.

Usikker på om jeg skal skrive meg selv eller livet utenfor. Og tenk at jeg klikker på nyheter som dette.

Når jeg ikke leser om popstjerner som har kysset eller noe sånt, leser jeg to bøker på likt: Per Pettersons "Jeg forbanner tidens elv" og Marianne Mjaalands "13.uke". Førstnevnte har en helt fantastisk tittel. Jeg kan sitte å tenke på den setningen ganske lenge kjenner jeg. Det er et Mao-sitat.
Sjekk hva F. Wandrup skriver (hentet fra anmeldelsen i Dagbladet):
Det som gjenstår, er å «forbanne tidens elv», et sitat fra et av Mao Zedongs dikt, en knyttneve rettet mot selve tilværelsens vilkår. Tida, denne «sten som bestandig faller», for å sitere Olaf Bull. Til sjuende og sist handler det om døden.
Det er så sårt så sårt for Arvid; mora, døden, tida som går. Boka er fin.

Og så er det Mjaaland da. Som skriver om abort og fødsel og blod og gørr. Hun skriver godt, men er litt overtydelig synes jeg. Kjenner at jeg ikke orker å utbrodere. Dette er jo ikke en anmeldelse heller.

Ble dette innenforblogging eller utenforblogging tro?

Ingen kommentarer: